torsdag 20. august 2015

Litt mer om seilturen



Vi har sett mange delfiner, til sammen kanskje 50. De hoppet i baugen(foran på båten) og vi kunne nesten ta på dem! Jeg tror en av dem kræsja litt i båten. De var hvite under og grå oppå, og så har de pustehull oppå hodet. Det var skikkelig kult å se dem, og det var en flokk som kom bakfra og tok igjen båten. Vi har også sett noen treige delfiner som bare svømmer rett forbi båten og ikke gidder å hoppe. De er skikkelig kjedelige.

Mange delfiner hoppet foran båten vår!


I går da vi seilte over Biscayabukta så vi faktisk en hval! Den var kjempestor og vi så at den tok halen opp og så kom det er kjempestort plask. Den sprutet også vann opp fra pustehullet. Jeg har fått et ark av Farfar om forskjellige hvaler og delfiner, så vi fant ut at det kanskje var en «Minkhval». Det sto at den kunne bli ca 9 meter lang og det var den vanligste hvalen man pleier å se. Den svømte veldig nærme båten(ca 50 meter), den trodde kanskje at det var en annen hval.

Her er hvalen som vi så.


Det er litt uvant skole her. Det er annerledes ringelyd når det ringer inn, og det var bare 5 minutter friminutt. I friminuttet fisket jeg, men fisken ville ikke bite på kroken.  I dag var første skoledagen, og jeg kunne gjort ferdig en hel bok, men jeg fikk ikke lov!

Første skoledag på Friskusskolen!

1 kommentar:

  1. Kjære Øyvind ! Så hyggelig at du har skrevet på bloggen igjen ! Det høres jo helt utrolig ut med 50 lekne delfiner i bauen og dere legger jo ut så mange fine bilder ! Men du; det var jo litt dumt med båtmotoren da, håper dere får reparert den så du kan fortsette som flink jollefører ! Det ser flott ut på sandstranden dere lå ved og du må nyte at du nå kan fiske i friminuttene, for det kan du nok ikke til neste år ! Høres ut som du har det fint på Friskusskolen, håper lærerne er greie mot deg ! God tur videre ! Stor klem mormor & moff

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du vil skrive en kommentar til meg! Hilsen Øyvind

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.