søndag 19. juli 2015

Øyvind forteller:



Det har vært fint å være på langtur. Den fjernstyrte båten har blitt ødelagt:(
 Motoren begynte å lukte veldig vondt så vi måtte skru den ut. Ragnhild og André kommer i dag og vi er i Brighton.Vi spiser kveldsmat på vei til Brighton. Bak oss ser du de hvite klippene.De var fine.




Jeg spiller Super Mario på Nintendo DS. Jeg klarte en vanskelig bane med pappan til Bowser som skyter blå ild. Jeg brukte 23 forsøk på det. Vi får bare lov til å spille før frokost og når vi seiler.

Silje og jeg knøt knuter til hverandre. Hvis Silje knøt skulle jeg ta den opp og omvendt. Det ble veldig store knuter og det var gøy.



Her lager vi lapper.Vi måtte sende melding til Farmor for vi visst ikke helt hvordan oppskriften var.Jeg ville lage store lapper,  men Elise ville lage mini. Da lagde vi annenhver! De smakte kjempegodt. Vi skulle egentlig se på » Alle sammen Sammen» på Ipaden, men internett virket ikke bra nok.
 

Båtmusen har bursdag og Nora, Pusi Pusekatt, Pingvini, Koseelefanten og Båtgakken var med i bursdagsselskapet. Jeg hadde en liten fiskestang  som de fisket godteposer med. Og så lekte de med de små lekene våre som vi har fått i Kinderegg. Det var morsomt å leke med kosedyrene!


Jeg og Silje vasker opp . Vi får kryss når vi hjelper til og når vi har fått hele raden full da får vi en liten leke eller 5 Pund. Jeg har fått hele raden full med kryss og det er 22 stykker, så nå skal jeg bruke de pengene jeg får på spilleautometer på tivoli i Brighton.

 


I Belgia kom vi til en godteributikk, det var mye godt godteri, men vi fikk ikke lov til å kjøpe godteri. Vi kom til en sjokoladebutikk og siden Belgia er kjent for å lage god sjokolade fikk vi velge noen biter hver. De jeg valgte smakte marsipan, karamell og  hvit sjokolade. Jeg synes det var godt men litt for mye sjokolade på en gang.



Vi spilte Monopol og jeg vant med hotell på Rådhusplassen og Ullevål Hageby. Elise var banken når vi måtte avslutte, Pappa og Silje var igjen når Elise hadde gått konkurs. Jeg hadde 5983 kr da vi ikke fikk lov til å spille lenger fordi det var så sent. Jeg har også vært banken en gang og det var morsomt å spille.


 Jeg har vært på skolen selv om det er sommerferie og lært om landene vi er i. Mamma og Pappa er lærerene. Det er gøy og vi får spørsmål om hva hovedstaden heter og hvilke land som grenser til det landet.





4 kommentarer:

  1. Hei Øyvind ! Så koselig at du har skrevet nytt innlegg på bloggen din, men det var jo litt synd at den fjernstyrte båten ble ødelagt da ! Kanskje du kan få kjøpt en ny en annen gang ? Det er morsomt å høre at du og Silje er blitt så flinke til å lage vanskelige Knut(er) til hverandre, men godt at dere får dem opp igjen ! Så koselig at alle båtkosedyrene er så gode venner og feirer bursdag sammen og får godteposer ! Du, så flink du var som hjalp pappa å polere båten, og for det får du vel mange kryss, for det er jo en tung jobb og godt for ham å få hjelp av en sterk sønn ! Det er gøy å høre at dere er blitt så flinke til å spille monopol, kan vi spille det sammen når vi sees, tror du ? Det blir sikkert kjempegøy på tivoli imorgen og vi gleder oss til å høre mer om det en annen dag ! Stor klem fra oss fire besteforeldre i Portør

    SvarSlett
  2. Hei Øivind, så fint du skriver. Det er så hyggelig å lese om alt du opplever og alt dere gjør. Det var veldig hyggelig å Skype med dere i går. Vi gleder oss allerede til å snakkes igjen :). Klem fra Bibbi, Sofie og Andreas

    SvarSlett
  3. Hei Øyvind,
    nå sitter vi på skolen og har første skoledag i 2 klasse.
    Det er litt rart at du ikke er sammen med oss i klassen.
    Vi har fått en ny gutt i klassen som heter Taha.
    Det er gøy å lese om alt du har opplevd og vi gleder oss til å følge med på reisen din.
    Hilsen alle på 2. trinn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei 2 trinn på Rønningen skole!
      Takk for kommentaren. Nå er vi i Spania. Nå har jeg begynt på Friskusskolen, det er litt annerledes enn på Rønningen. Håper dere har det bra! Hilsen Øyvind

      Slett

Jeg blir veldig glad om du vil skrive en kommentar til meg! Hilsen Øyvind

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.