mandag 9. november 2015

Mine opplevelser i Marokko og på Lanzarote


Vi var på kamel tur det var i Marokko. Når vi var der re vi på kameier jeg mente dromedarer.

Og det varkjempeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee gggggggggggggggggggøøøøøøøøøøøøøøøøyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Vi re på stranda og i skogen.

Det var gøy å ri

Den var veldig høy!
De hadde store hover så de ikke skulle synke langt ned i sanden.

Så seilte vi til Lanzarote.
Hele Lanzarote er laget av et vulkanutbrudd for lenge siden

Vi var i en kaktushage  og lekte «Labyrint». Det var veldig store kaktuser der. 
 
Kaktusene var MYE større enn meg!

Øyvind og Silje


Dette er en lavagrotte. Det var vann der. På det stedet møtte vi Finn(en ny venn) og var på vulkanmuseum

Naturlig lavagrotte med lavavann der det bodde noen krepsdyr som ikke kan bo andre steder.
 
Barn og palmer utenfor vulkanmuseet.
 Vi var i en annen lava hule. Det bodde sjørøvere der i gamle dager, og de gjemte skattene sine der. Det var litt rart å være der.

På vei ned i den 7 km lange lavatunellen


Vi kunne se at lavaen hadde rent utover inni hulen, men nå var det stein.

Vi var på vulkantur og der så vi vulkaner.De var kule. Lavasteinen var  veldig mye sort og brun. Vulkanen hadde hatt utbrudd i 6 år, men det er lenge siden. Jeg har aldri sett at det har sett sånn ut noe sted før.
 
Opp av dette hullet har lavaen sprutet.




Her har de laget en late-vulkan.  Det var fremdeles veldig varmt nedi  bakken, så når de helte på vann så kom det opp som en vulkan. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du vil skrive en kommentar til meg! Hilsen Øyvind

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.